Profiloptik.dk drives af Synsam Group Denmark A/S, 31058724. Kontaktoplysninger om Synsam Group Denmark A/S fremgår af Profiloptik.dk. Disse købs- og leveringsvilkår er kun gældende for køb og bestilling, der foretages af forbrugeren på profiloptik.dk.
Bestilling
Bestilling hos profiloptik.dk indebærer samtidig accept af vores købs- og leveringsvilkår samt vores integritetspolitik. Alle priser på profiloptik.dk er inkl. moms. Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Vi leverer inden for Danmarks grænser.
Bestillingskvittering
Du modtager en bestillingskvittering umiddelbart efter afsluttet køb til den oplyste e-mailadresse. Det er vigtigt, at du oplyser korrekt e-mailadresse, så vi kan informere dig om eventuelle forsinkelser m.v.
Fragt
Leveringsomkostningerne er 29 kr. Linseabonnement leveres fragtfrit.
Levering
Produkter på lager bestilt inden kl. 15.00 sendes samme dag. Leveringstiden er 2-4 arbejdsdage. Produkter, der ikke er på lager ved bestillingen, leveres inden for 5-7 arbejdsdage. Vi tilstræber samlede leveringer og leverer alle ordrer komplet.
Vi tilbyder levering med PostNord eller Budbee, og du kan vælge dit foretrukne alternativ i kassen. Mulighederne kan variere afhængigt af postnummeret, hvilket vil blive vist i kassen.
PostNord: Mindre forsendelser leveres direkte til din postkasse eller brevsprække af PostNord, hvis der er plads. Hvis forsendelsen ikke kan leveres, modtager du en SMS, e-mail eller en besked fra PostNord om, at den kan afhentes på det angivne udleveringssted.
Budbee: Vi tilbyder hjemmelevering eller levering til en pakkeboks, Budbee Box, via Budbee. Mulige pakkebokse for dit postnummer vises i kassen.
Varer, der ikke er på lager
Hvis et produkt ikke er på lager, leveres det normalt inden for 5-7 arbejdsdage. Hvis produktet ikke er på lager hos leverandøren, kan leveringstiden dog være noget længere. Hvis et produkt, der ikke er på lager i forbindelse med bestilling, bliver forsinket, kan du naturligvis afmelde bestillingen uden øvrige omkostninger.
Kortbetaling
Vi tilbyder sikker kortbetaling med VISA og MasterCard. Der tillægges ikke kortgebyr. Kortoplysninger lagres ikke hos os, men hos vores samarbejdspartner Klarna, der har SSL-certifikat og således opfylder kravene for de såkaldte Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Når du klikker på "Gennemfør køb", godkender du samtidig Profil Optiks købs- og leveringsvilkår samt vores integritetspolitik.
Profil Optiks kundefordele
Profil Optik tilbyder en omfattende garantipakke, der strækker sig ud over Købeloven. Læs mere om vores kundefordele.
Til dig, der er kontaktlinsekunde i Profil Optiks webshop
Før du kan bestille kontaktlinser hos profiloptik.dk, skal du bruge en gyldig recept fra en optiker eller øjenlæge for de linser, du vil bestille. Du bekræfter, at du har din egen recept i forbindelse med bestillingen. Du tilkendegiver også, at du ved, hvordan du skal håndtere og pleje dine kontaktlinser, samt at du er indforstået med, at fejlagtig anvendelse af kontaktlinser kan forårsage skader på din øjne og i værste fald skade dit syn. Din recept må ikke være mere end et år gammel.
Som kunde hos profiloptik.dk har du adgang til 132 butikker med optikere i verdensklasse, der kan hjælpe dig med at prøve linser og kontrollere dine øjne. Henvend dig i din nærmeste Profil Optik butik efter behov. Hos Profil Optik anbefaler vi årlig kontrol af dine øjne. Vi kontrollerer i den forbindelse alt fra styrken af dine linser, øjnenes helbred, og at du faktisk har de mest optimale og moderne linser, der passer bedst til dig. Vi er klar til at hjælpe dig med selv de mindste problemer med dine linser og du kan få hjælp alle ugens dage i de fleste byer. Hvis du skulle få behov for behandling, har vi god kontakt til lokale øjenlæger i byen. Vi sørger ganske enkelt for, at du modtager behandling, hvis ikke alt er som det skal være. Hvis der opstår ubehag med linser/øjne: Tag linserne ud og kontakt din nærmeste Profil Optik butik.
I forbindelse med synstest i Profil Optiks butiker får du også en recept på briller, samt mulighed for at anskaffe briller som supplement til dine linser. At have velfungerende briller og kunne bruge dem fra tid til anden er meget vigtigt - også for kontaktlinsebrugere. Brillerne bør være så gode, at de også kan benyttes på arbejdet, i forbindelse med forkølelse eller i øvrige tilfælde, der kan skabe irritation for dine øjne.
Sammenfatning:
- Gyldig recept/ordinering
- Regelmæssig kontrol
- Profil Optiks butikker er din naturlige kontakt ved linserelateret besvær
- Briller som supplement er også vigtigt
Vi har linser til komfortabel, tryg brug og godt øjenhelbred hos profiloptik.dk
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse i overensstemmelse med vores kundeløfte, Altid hos Profil Optik. Produktet skal returneres i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens regler. Fortrydelsesretten er ikke gældende for følgende typer produkter:
(i) Produkter, der er fremstillet i overensstemmelse med kundens anvisninger, eller som på anden måde har fået et tydeligt personligt præg.
(ii) Produkter med brudt forsegling, der ikke kan returneres af sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige årsager.
(iii) Produkter, der hurtigt fordærves eller bliver for gamle.
Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du sende en klar og tydelig tilkendegivelse af, at du ønsker at fortryde dit køb, til nedenstående adresse (f.eks. i form af et brev fremsendt via post, eller via e-mail).
E-mail:
webshop@profiloptik.dk
Postadresse:
Profil Optik by Synsam
Synsam Webshop
Box 30153
S-10425 Stockholm
Via følgende link kan du også finde en standardfortrydelsesformular, som kan benyttes i forbindelse med udnyttelse af din fortrydelsesret. Fortrydelsesblanket.
Vi vil snarest muligt bekræfte, at vi har modtaget din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Med henblik på rettidigt at gøre brug af din fortrydelsesret, er det tilstrækkeligt, at du indsender din meddelelse, hvis du påtænker at udøve fortrydelsesretten inden denne udløber.
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetaler vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, herunder også leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger som følge af, at du har valgt anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, vi tilbyder). Tilbagebetalingen finder sted snarest muligt. Vi venter dog med tilbagebetalingen, til vi har fået produktet tilbage fra dig, eller til du har indsendt dokumentation for, at du har returneret produktet, afhængigt af hvad der først indtræffer. Klarna benytter det samme betalingsmiddel til tilbagebetalingen, som du selv har benyttet til det indledende køb.
Du skal returnere produktet til os på nedenstående adresse snarest muligt og senest 30 dage efter den dag, hvor du meddelte os din beslutning om at fortryde købsaftalen. Fortrydelsesretten betragtes som overholdt, hvis du returnerer produktet inden denne periode er udløbet.
Profil Optik by Synsam
Synsam Webshop
Box 1151
S-17123 Solna
Returneringer
Ved returneringer beder vi dig oplyse følgende:
• Bestillingsnummer - fremgår af dit følgebrev.
• Dit navn og kontaktoplysninger.
• Stykantal og navn på de produkter, der ønskes returneret.
Ved brug af vores vedlagte fragtseddel betaler Profil Optik normale fragtomkostninger inden for alle returneringer i Danmark, der sker i henhold til gældende vilkår og betingelser. Tilbagebetalingen af din ordre og forsendelsesomkostningerne sker normalt inden for 14 hverdage til samme betalingsmiddel, som du brugte ved købet.
Reklamationer
Har vi mod forventning leveret et produkt, der er fejlekspederet eller mangelfuldt, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt, så vi kan hjælpe dig med at løse problemet. Send en e-mail til webshop@profiloptik.dk med en beskrivelse af fejlen.
Hvis vi ikke kan løse problemet, kan du naturligvis gøre brug af din reklamationsret. Reklamationer skal foregå i overensstemmelse med de instruktioner, du modtager fra vores side og i overensstemmelse med det, der fremgår herunder. Reklamationsretten omfatter produkter, der er mangelfulde iht. købelovens regler. Vil du reklamere over mangler på et bestilt produkt, skal Profil Optik kontaktes snarest muligt, efter manglen er opdaget og via de kontaktoplysninger, der fremgår herover. Reklamationer, der fremsættes inden for to måneder, efter manglen er blevet opdaget, betragtes som fremsat rettidigt.
Profil Optik afholder returfragt for godkendte reklamationer.
Når reklamationsprodukter returneres og reklamationen er godkendt, vil Profil Optik kompensere dig i overensstemmelse med købelovens regler, fortrinsvis ved afhjælpning af manglen eller ombytning af produktet, afhængig af manglen ved produktet. Profil Optik tilstræber, at dette finder sted inden for 30 dage, efter Profil Optik har modtaget reklamationen. Det kan dog tage længere tid afhængigt af produkttypen. Profil Optik forbeholder sig ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er mangelfuldt iht. købelovens regler.
Personlige oplysninger
Din personlige integritet og beskyttelsen af dine personlige oplysninger er vigtig for Profil Optik. Læs mere om Profil Optiks integritetspolitik.
Link
Profiloptik.dk har i visse tilfælde links til andre hjemmesider, der ligger uden for Profil Optiks kontrol. Hjemmesider uden for Profil Optiks kontrol, kan også have links til profiloptik.dk. Profil Optik tilstræber, at profiloptik.dk alene har links til hjemmesider, der deler Profil Optiks personoplysnings- og sikkerhedsforskrifter. Profil Optik er dog ikke ansvarlig for beskyttelse eller fortrolighed af information eller øvrige personoplysninger, kunden efterlader på andre hjemmesider. Vi anbefaler, at kunden udviser forsigtighed og gør sig bekendt med persondatapolitikken for den aktuelle hjemmeside.
Copyright
Alt indhold på denne hjemmeside, såsom tekst, grafik, logoer, billeder, lydklip, digitale downloads og øvrig software, tilhører Profil Optik eller vores leverandører og er beskyttet af danske og internationale love om ophavsret.
Fejl
Vi tager forbehold for eventuelle fejl i oplysningerne på hjemmesiden, ligesom vi forbeholder os ret til at ændre priser uden forudgående varsel. Profil Optik tager forbehold for prisjusteringer, udsolgte produkter, lagerdifferencer, tekniske problemer, ændringer af tekniske specifikationer samt evt. typografiske fejl på vores side/i vores annoncer. Vi forbeholder os ret til at annullere fejlagtige bestillinger.
Bestemmelsers ugyldighed
Hvis en domstol eller anden behørig myndighed vurderer, at bestemmelser i disse vilkår er ugyldige eller umulige at håndhæve, vil dette ikke påvirke, ugyldiggøre eller umuliggøre de øvrige bestemmelser i vilkårene. Gyldigheden af bestemmelserne skal håndkæves i den udstrækning loven tillader det og i så høj grad som muligt i forhold til disse vilkår.
Force majeure
Profil Optik kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelser, der opstår på baggrund af omstændigheder, som ligger uden for Profil Optiks kontrol og som Profil Optik ikke med rimelighed har kunnet forudse, f.eks. almindelige arbejdskonflikter, lynnedslag, strømsvigt, krig, terrorangreb, ændrede bestemmelser fra myndigheders eller øvrige offentlige institutioners side, fejl i operatørnetværk, generel knaphed på transport, varer, kommunikation eller energi, eller øvrige lignende omstændigheder samt forsinkelser eller fejl i tjenesteydelser fra underleverandører/konsulenter pga. sådanne omstændigheder. Sådanne omstændigheder ophæver Profil Optiks ansvar i forhold til tidspunktet for rettidig honorering af dets forpligtelser samt skadesansvar eller andre konsekvenser. Hvis Profil Optik forhindres i at honorere dets forpligtelser pga. omstændigheder som angivet ovenfor, skal Profil Optik informere kunden herom og angive de omstændigheder, der udgør force majeure. Profil Optik skal også informere kunden, når de omstændigheder, der udgør force majeure, ophører. Hvis disse omstændigheder er til stede i mere end to (2) måneder, har både kunden og Profil Optik ret til at ophæve købet med umiddelbar virkning.
Ændringer af vilkår
Profil Optik forbeholder sig ret til løbende at foretage ændringer i disse vilkår. Ændringer af disse vilkår vil blive publiceret på profiloptik.dk. Ændringerne er gældende fra 30 dage efter Profil Optik har informeret dig herom eller alternativt fra det tidspunkt, hvor du accepterer vilkårene i forbindelse med et nyt køb eller ved besøg på profiloptik.dk.
Gældende lovgivning og tvister
I første ombæring skal tvister søges løst mellem kunden og Profil Optik. Med henblik på at give forbrugeren valgfrihed til at løse en evt. tvist uden for traditionelle domstole, følger Profil Optik altid Forbrugerombudsmandens vejledninger. Tvister vedr. fortolkning eller tillempning af disse vejledninger skal foregå i overensstemmelse med dansk lovgivning og skal, hvis kunden og Profil Optik ikke kan løse tvisten indbyrdes, afgøres af Forbrugerklagenævnet eller i sidste instans en almindelig domstol.